CRISTINA GARCÍA RODERO. O Proceso Creativo dunha Reporteira

Impartido por: Cristina García Rodero
Duración: 12h
Horario: de 10h a 14h e de 16h a 20h o sábado e de de 10h a 14h o domingo
N.º de prazas: 20
Cuota de inscrición: 265 €
Datas: 10 e 11 de novembro de 2018

 

QUERO FACER ESTE OBRADOIRO!!

 

DESCRICIÓN
Cristina García Rodero, fotógrafa da Axencia Magnum, falará da experiencia vivida durante máis de 40 anos como fotógrafa documental, así como da súa traxectoria, a súa metodoloxía técnica e o proceso creativo de traballo desenvolvido durante estes anos. Centrarase nunha selección dos seus temas máis importantes, os países visitados, a procura de estilo, a edición dos seus libros e exposicións mostrándoos a través de audiovisuales como España
Oculta, Refuxiados Albanokosovares, Cuba, Rituais en Haití, María Lionza, Entre o Ceo e a Terra, e ensaios fotográficos como Kumb Mela e Holi (India), Lalibela (Etiopía), Culto ao Neno Fidencio e Vea dos Muxes (México), Culto a Yemanyá (Brasil), nos que capta a intensidade, a beleza e a forza dos antigos e novos rituais.

Interesada sempre no comportamento humano e na esencia do home; corpo e espírito, sérvenlle de base para falar das dualidades e contradicións da vida,poñendo de manifesto os cambios políticos e económicos, as necesidades actuais e os conflitos sociais.

DOCENTE:

Cristina García Rodero (1949, Puertollano, Cidade Real)
Licenciada en Pintura pola Facultade de Belas Artes da Universidade Complutense de Madrid (UCM); catedrática de Fotografía na Escola de Arte e Deseño de Madrid, 1985, profesora de Fotografía da Facultade de Belas Artes da UCM desde 1983-2005.

En 1973 comeza un traballo de investigación e recopilación sobre as festas, tradicións e ritos en España. Este labor está reflectida en “España Oculta”, proxecto que foi mundialmente recoñecido obtendo o premio ao Mellor Libro de Fotografía, no XX Encontro Internacional de Fotografía de Arlès. Premio Kodak Fotobuchpreis, en Sttutgart, 1990. O World Press Photo, Ámsterdam, galardonó o seu traballo en tres edicións do concurso (1993, 1997 e 2008). García Rodero tamén é Premio W. Eugene Smith de Fotografía Humanista, Nova York, 1990; Premio Dr. Erich Salomón, Colonia, 1990; Premio Nacional de Fotografía, 1996 e Premio Olorum Iberoamericano de Fotografía na Habana, 1996; Premio Godó de Fotoperiodismo, Barcelona, 2000; Premio Bartolomé Ros de PhotoEspaña, 2000; Premio Sociedade Xeográfica Española, Madrid, 2001; Medalla de Ouro ao Mérito ás Belas Artes, 2005; Premio de Cultura da Comunidade de Madrid á traxectoria artística 2006; Premio Alfonso Sánchez García de Xornalismo Gráfico, 2007; Premio das Artes e da Ciencia Castelán-Manchegos do Mundo (Premio Artes Plásticas), 2008; Premio Comunicación da Cadea SER, Cidade Real, 2009. Premio Nacional de Fotografía Piedade Illa da Diputación de Palencia, 2010. Premio Internacional de Fotografía de Alcobendas, 2011, Premio de Fotografía do Observatorio D?Achtall, Madrid, 2012. Medalla de ouro ao mérito no Traballo, do Goberno de España. Madrid, 2014. Medalla de ouro da Comunidade Castilla a Mancha, 2016. Premio Photo España 2017. Doutor honoris causa pola Universidade de Castilla-A Mancha, 2018.

No 2009 entra como membro de pleno dereito na Axencia Magnum Photos. expuxo entre outros en PS1, MOMA Contemporary Art Center, New York, 49ou e 51º edicións da Biennale dei Venezia, Museo do Prado e Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Madrid; International Center of Photography, Nova York; Meadows Museum, Dallas; Seattle Art Museum, Washington; Center for Creative Photography, University of Tucson, Arizona; The Museum of Contemporary Photography, Chicago; Museo de Belas Artes de Caracas; Museo de Arte Moderna de Bogotá; Museo de Arte Contemporánea de Santiago de Chile; Museo Nacional de Artes Visuales de Montevideo; Museo de Arte Moderna de Bos Aires; Museo Álvarez Bravo, Oaxaca; Metropolitan Museum of Photography, Tokio; Museo Folkwang, Essen, Alemania; The Photographers Gallery, Londres; Il Diaframma, Milán; Palazzo Fortuny, Venecia, Musée Nicéphore de Niepce, Ville de Chalon-Sur-Saône, Francia; Fundación Gulbenkian, Lisboa; Rijksmuseum Twenthe, Enschede, Holanda; Kunsthaus, Suiza; Borusan Kultur ve Sanat, Estambul; Science Museum de Londres; Academia de Belas Artes de Nápoles; Museo Puskin, Moscú; Fondation Henri Cartier-Bresson, Parides; Museo de Belas Artes, Bilbao; Museo Guggenheim, Bilbao; Museo Picasso, Málaga; Museo das Peregrinaciones, Santiago de Compostela, A Coruña; Museo Nacional de Antropología, Madrid; Museo de Arte Contemporánea de Sevilla, MUSAC, Museo de Arte Contemporánea de Castilla e León, Valladolid; Centro Atlántico, As Palmas de Gran Canarias; Museo Municipal de Orense; Palacio Almudí, Murcia; Museo de Arte Contemporánea de Vigo; I Bienal Internacional de Arte Contemporánea de Sevilla, Círculo de Belas Artes Madrid, e Canle de Isabell II, Madrid, Caixaforum, Fundación
A Caixa, Barcelona, Centro Cultural da Vila de Madrid; Palacio da Virreina, Barcelona; IVAM/Centro Xullo González, Valencia. A súa obra é representada pola Galería Juana de Aizpuru en Madrid e a galería Magnum en Parides. A súa fotografía forma parte da colección do Museo do Prado, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Museo Marugame Hirai de Arte Española Contemporáneo de Marugame (Xapón), The J. Paul Getty Museum dos Anxos, George Eastman House (International Museum of Photography, Rochester, EE.UU.), Museum of Fine Arts of Houston, W. Eugene Smith Memorial Fundation, ICP, Nova York, Colection Buhl Fundation, Nova York, The Mother Jones International found for documentary photography, San Francisco, Fond National d?Art Contemporain de Parides, The Modern Collection, Londres; Museo Folkwang, Essen; Centro Portugués da Fotografía, Oporto; Collection da Foundation Select de Lausanne, Suiza; IVAM, Instituto Valenciano de Arte Moderna; MUSAC, Museo de Arte Contemporánea de Castilla e León, Valladolid; Colección CA2M, Centro de Arte 2 de Maio, Madrid; Fundación Foto Colectania, Barcelona; Colección de Arte Contemporánea Fundación A Caixa, Barcelona; Colección Fundación ARCO, Madrid, entre outros moitos. Publicou “España Oculta”, 1989; Europa, O Sur e España, Festas e Ritos, 1992; Grabarka. Ou Monte dás 6.000 Cruces. Unha Peregrinación Ortodoxa en Polonia; Cristina García Rodero. PhotoBolsillo, 2000; Rituais en Haití, 2001; A peregrinación de Santiago en Haití, 2004; María Lionza, a deusa dos ollos de auga, 2008; Transtempo, 2010; Combatendo a nada, Centro de Arte, Alcobendas, 2012; Os sete pecados capitais, A Fábrica, Madrid, 2013; Coa boca aberta, CEART, Fuenlabrada, 2014; Terra de soños, A Caixa, 2016. Esenciais da fotografía española: Cristina García Rodero, A Fábrica, 2017; Lalibela, cerca do ceo, A Fábrica, Madrid, 2017.

A obra de Cristina García Rodero manifesta sempre un fondo interese polo comportamento humano, investigando sobre o home e o que o conforma: espiritualidade e corpo, para falar das dualidades da vida e das súas contradicións: relixioso-pagano, natural-sobrenatural, vida-morte, pracer-dor, guerra-paz, coidade-campo, novo-vello, terra-auga, homes-deuses, espíritos-terra, indagando sobre as tradicións e ritos que sobreviviron durante séculos e as novas crenzas e manifestacións, froito dos cambios económicos e políticos, das necesidades actuais e conflitos sociais.

 

QUERO FACER ESTE OBRADOIRO!!

SHARE THIS